مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خبر داد:کاهش مصرف انرژی، راهکار پایداری خدمات آبفا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح هامون» به نقل از روابطعمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، فرهاد سرگلزایی روز شنبه در همایش مدیریت مصرف انرژی با اشاره به تأکید رئیسجمهور بر ارتقای بهرهوری و اصلاح الگوی مصرف در دستگاههای اجرایی بیان کرد: مدیریت انرژی امروز به یک مطالبه ملی تبدیل شده و دستگاههای اجرایی باید در زمینه صرفهجویی و بهرهوری پیشگام باشند.
وی افزود: همانگونه که رئیسجمهور بر ضرورت ارتقای بهرهوری و اصلاح الگوی مصرف تأکید کردهاند، همه بخشهای شرکت آب و فاضلاب نیز باید مدیریت انرژی را بهعنوان یک مسئولیت سازمانی و حرفهای دنبال کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بهرهوری کمهزینهترین و پایدارترین راهکار برای عبور از ناترازیهای انرژی و افزایش کارآمدی خدمات عمومی است، ادامه داد: صنعت آب و فاضلاب از جمله بخشهای انرژیبر کشور محسوب میشود و هر اقدام مؤثر در کاهش مصرف انرژی، افزون بر کاهش هزینهها، به افزایش تابآوری تأسیسات و پایداری خدمات منجر خواهد شد.
وی تصریح کرد: مدیریت انرژی صرفاً یک موضوع اقتصادی نیست، بلکه بخشی از مسئولیت اجتماعی و حرفهای در قبال منابع ملی و نسلهای آینده به شمار میرود و همه کارکنان باید در این مسیر نقشآفرین باشند.
سرگلزایی با اشاره بر ضرورت نهادینهسازی فرهنگ بهرهوری در سازمان بیان کرد: استفاده از فناوریهای نوین، پایش مستمر مصرف انرژی، بهینهسازی فرآیندهای بهرهبرداری، نگهداری اصولی تجهیزات و اصلاح الگوی مصرف در ساختمانها و تأسیسات از مهمترین راهکارهای ارتقای بهرهوری انرژی در این شرکت است.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با محوریت اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت و امنیت ملی خاطرنشان کرد: تحقق توسعه پایدار بدون توجه به بهرهوری منابع امکانپذیر نیست و مدیریت انرژی یکی از مؤثرترین ابزارهای افزایش بهرهوری و کاهش هزینههای عملیاتی در سازمانها محسوب میشود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در پایان با دعوت از مدیران و کارکنان برای ارائه ایدهها و راهکارهای نوآورانه در حوزه صرفهجویی و بهینهسازی مصرف انرژی تصریح کرد: موفقیت در این حوزه نیازمند مشارکت جمعی، تغییر نگرش و تبدیل بهرهوری به یک فرهنگ سازمانی است.
انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید