×

مدیر شبکه بهداشت و درمان زهک خبر داد:
جمع‌آوری ۴۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در زهک

  • کد نوشته: 19564
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۵
  • ۰
  • مدیر شبکه بهداشت و درمان زهک گفت: کارشناسان بهداشت شهرستان زهک با بازرسی از مراکز عرضه، بیش از ۴۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل‌مصرف را از چرخه مصرف خارج و متخلفان را به مراجع قانونی معرفی کردند.
    جمع‌آوری ۴۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در زهک

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح هامون» به نقل از «سفیر شرق»، غلامرضا ابراهیم‌زاده بیان کرد: در راستای صیانت از سلامت عموم، این مجموعه برنامه‌های نظارتی خود برای پایش امنیت غذایی و تضمین سلامت شهروندان، عملیات میدانی گسترده‌ای را جهت بازرسی از زنجیره عرضه کالا و مراکز توزیع مواد غذایی در سطح شهرستان اجرا کرد.

    وی افزود: در جریان این عملیات نظارتی که به طور ویژه بر خواروبارفروشی‌ها و سوپرمارکت‌های شهرستان متمرکز بود، تیم‌های کارشناسی بهداشت محیط موفق شدند بیش از ۴۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و دارای تاریخ مصرف گذشته را شناسایی و بلافاصله از چرخه عرضه خارج کنند. این اقدامات باهدف جلوگیری از ورود کالاهای غیربهداشتی به سفره خانواده‌ها و تضمین کیفیت سبد غذایی شهروندان صورت‌گرفته است.

    ابراهیم‌زاده خاطرنشان کرد: مراحل بازرسی شامل پایش دقیق اصالت کالا، بررسی استانداردهای نگهداری در انبار و قفسه‌ها و همچنین نمونه‌برداری از اقلام مشکوک بود. در پی این بازرسی‌ها، علاوه بر ضبط اقلام فاسد، ۳ مورد اخطار بهداشتی صادر شد و ۱ مورد از متخلفان به دلیل شدت تخلفات، جهت پیگرد قانونی به مراجع ذی‌صلاح معرفی گردید.

    وی در ادامه عنوان کرد: هم‌زمان با اقدامات بازدارنده و نظارتی، کارشناسان شبکه بهداشت، آموزش‌های کاربردی و موازین بهداشتی لازم را به متصدیان و شاغلین این مراکز ارائه کردند تا از تکرار تخلفات جلوگیری شود.

    مدیر شبکه بهداشت و درمان زهک تصریح کرد: این بازدیدهای نظارتی به‌صورت مستمر و در تمامی نقاط شهرستان ادامه خواهد داشت. مسئولان این شبکه هشدار دادند که با هرگونه تخلفی که سلامت جامعه را به مخاطره اندازد، طبق قوانین جاری و با برخورد جدی برخورد خواهد شد.

    انتهای خبر/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *